Rábák a Kisalföldön.

2010.03.09. 19:13

Az 1990-es években, több volántársasággal együtt, a Kisalföld Volán is elkezdte a kiöregedett járműveit, új, korszerű autóbuszokra cserélni. Jó néhány évtizedig csak Ikarusokat vásárolt a győri székhelyű cég, de az 1998-as évben ez a több évtizedes múltra visszatekintő Ikarus egyeduralom megtört. Történt ugyanis hogy ebben az évben, egy régi-új járműgyártó jelent meg a hazai piacon, mégpedig az ugyancsak győri székhelyű Rába. Az új járműtípust a belga Jonkheere cég egyik városi, elővárosi típusának licensze alapján kezdték gyártani.

JXZ-914 Ágfalván.
KCM-447 (ex. HUC-228) Sopronban, a Lachner Kristóf utcában.
KCM-441 (ex. FJZ-562, HOD-767) Győrben.
 
A két cég, a Rába és a Kisalföld Volán, a kezdetektől szoros kapcsolatot ápolt egymással. Már az első két bemutató busz is a Kisalföldhöz került. Az első kocsi egy Contact 092-es volt, rendszáma GFX-630 volt (ma már JLZ-833). A másik kocsi pedig egy helyi kivitelű csuklós kocsi, tehát egy Premier 291-es volt. Ez a kocsi ma GTB-583-as rendszámmal rohangál Győrben.
GTB-583 Győrben, a Korányi téren.
Ezen kocsi utastere...
... és műszerfala.
 
A két prototípust később még további 21 darab Rába Contact 092-es, 18 darab Premier 091-es, valamint 9 darab Premier 291-es követte. 2000-ben a 100. Rába autóbusz is Győrbe került, HFZ-100as rendszámmal.
KCM-445 (ex. HOD-768) Sopronban, a Jereván lakótelepi végállomás közelében.
GNW-109 még az első nagyobb beszerzésnél érkezett a Volánhoz, 1999-ben. Páylafutását még Sopronban kezdte de 2009 nyarán átkerült Győrbe.
HJL-273 Győrben, az azóta már megszűnt adyvárosi decentrumban. Ennek a kocsinak a második ajtajánál rokkantkocsi emelő található.
Előbbi kocsi utastere...
és műszerfala.
GFX-675 Győrben, a Tihanyi Árpád úton. A proto kivételével az összes helyközi kocsi '99-ben érkezett.
GNW-093 az első kocsik egyike.
HUB-047 Győrben, a Baross hídon. Az utolsó szoló kocsik egyike.
KCM-437 (ex. HUB-048) Győrben a Virágpiacnál. Ez is az utosló Kisalföldes kocsik egyike.
Mindkettő magyar termék, sőt mindkettő Győrben készült. Van aki a Rábára, van aki a Credo-ra esküszik.
ISF-351 (ex. HEU-280) a behavazott Rába parton.
 
 
Az utolsó két kocsi 2001 decemberében érkezett a Volánhoz, két darab Premier 291-es képében. Mindkét járgány Győrben rohangál.
KCM-440 (ex. FJZ-561, HXU-122) halad át a Rába kettős híon, Győrben. Ez a kocsi az utolsó két kocsi egyike.
HWN-869 Győrben, a Tihanyi Árpád úton. Az utolsóként érkezett két kocsi másik példánya.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr351826250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása