2009 júniusának első szombatján ismételten Ausztriában kirándultam. Az utazást, csakúgy mint a Steyr-linz-i kirándulást az egyik magyarországi áramszolgáltató szervezte, a programot itt is a Kisalföld Volántourist biztosította. Ezen a napon Puchberg am Scneeberg, Bécsújhely (Wiener Neustadt) és Kismarton (Eisenstadt) volt terítéken.

 
A program Puchberg meglátogatásával indult. A város közlekedéséről már korábban írtam.
Puchberg után még eltöltöttünk egy kis időt Sonnleiten falucska kb. 30 méteres vízesésénél, valamint kipróbáltuk a Losenheim-i libegőt is.
 
Járművünk, a '99-es GXN-904, a Sonnleiten-i vízesésnél. Se a parkolót, se az oda vezető utat, nem éppen a buszokra tervezték.
A kép jobszélén látható az az "út" amin feljöttünk. Elöször nem csak mi, hanem a helyiek se gondolták volna, hogy itt feljön egy busz.
A buszunk a Losenheim-i libegő alján lévő parkolóban.
Kilátás a 650 méteres szintkülönbségű libegőből. A képen a buszunk is látható.
 
Ez után Bécsújhely felé vettük az irányt. Bécsújhely Alsó-Ausztriában található, 40000 lakosával a tartomány egyik legnagyobb városa. Egy ideig szoros verseny volt a város és Sankt Pölten között a tartomány fővárosi pozícióért.
Egy MAN NL 263-as fordul rá a belvárost körülölelő Porsche ringre.
 
A város helyi járatú tömegközlekedéséért a Wiener Neustädter Stadtwerke Kommunal Service GmbH. (WNSKS) a felelős. A WNSKS összesen 10 vonalat üzemeltet a városban. Ezek érdekes módon nem számokkal, hanem betűkkel vannak jelölve. Az összes vonal a Fő tér és valamely külső városrész között közlekedik. Érdekesség azonban hogy ha az egyik vonalról egy busz beérkezik a térre, akkor azonnal, automatikusan egy másik vonalon megy tovább. Ennek köszönhetően nem feltétlenül kell átszállni egyik buszról a másikra akkor, ha az egyik városrészből egy másikba szeretnénk eljutni.
Egy CNG-s Lion's City G a Fő téren.
Egy NL 263-as ugyanott.
A buszok egy része ezen a szűk utcán keresztül érkezik a térre. A képen egyébként egy MAN NL 222-es látszik. Hazánkban többek között Balatonfüred helyi járatain, valamint a győri ingyenes Tesco-járaton utazhatunk ilyen buszokkal.
Egy MAN NG 313-as kanyarodik a Porsche Ringre.
A már látott Lion's City G a Grazer Straße-n. A kép jobb oldalán látható a Mária Terézia Katonai Akadémia. Annak idején itt tartották fogva II. Rákóczi Ferencet.
 
A helyközi közlekedésben természetesen itt is szerepet vállal a Postbus, de mellette több magáncég is üzemeltet néhány vonalat.
Egy Setra S315 NF érkezik a Fő térre. Ez a kocsi a Partsch tulajdonában áll.
 
Bécsújhely után Kismarton felé vettük az irányt. Kismarton Burgenland tartomány székhelye, 13000 fős lakosságával Ausztria legkisebb tartományi fővárosa. A város kis mérete miatt nincsenek igazi helyi vonalak, azonban a helyközi járatok városon belüli utazásra is igénybe vehetőek. Ezeket a Postbus, a Dr. Richard, a Südburg, illetve a K&K Busreisen üzemelteti.
A város fő tömegközlekedési csomópontja a Dom Platz-on található autóbusz állomás.
Egy Postbus-os Integro, nem sokkal a Dom Platz-i végállomása előtt.
Két Dr. Richard-os Setra S315 UL valahol a város szélén.
A busz melletti épület, valószínűleg egy már használaton kívüli, Südburg garázs.
 
Kismarton után hazafelé vettük az irányt. Mivel a társaság itt is nagy mennyiségű italt fogyasztott el, már Sopronban technikai pihenőt követeltek, ezért betámadtuk a helyi buszpályaudvart. Mikor megérkeztünk, és a jónép meglátta az állomás mellett álló Ikarus 55-öst akkor már valahogy senkinek sem volt fontos dolga, mindenki rohant az öreg masina felé.
Épen egy eskövőről tartott hazafele.

Az utastérből néhány ülés hiányzott, egyébként gyönyörű.
A műszerfal.
Egy igazi csemege. Győr-Moson-Sopron megyében már nem igazán találni ilyeneket.
 
Miután mindenki elvégezte a dolgát, ill. sikeresen elszakadt a farostól, elindultunk és meg sem álltunk Győrig. Ezúton is köszönet ezért a napért.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr981881563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu