A ’80-as években, a különböző gyártók távolsági és turista buszai, egyre magasabb kényelmi felszereltséggel gördültek ki a gyárakból. Mivel az Ikarus is igyekezett a piacon megjelenő magasabb igényeknek a kielégítésére, egy új típuscsalád fejlesztésébe kezdett. Ezen típuscsalád tagjai pedig nem mások mint az Ikarus 300-asok, valamint a későbbi EAG-ok.

Részben a távolsági vonalakon való kényelmesebb utaztatásért, részben pedig a 90-es évek elején megalakuló Kisalföld Volántourist külföldi útjaihoz, a Kisalföld Volán is magas komfortfokozatú, minden földi jóval ellátott turista autóbuszokat kívánt vásárolni.
KXY-490 (ex. FLD-457, GYB-712) rendszámú, '99-es gyártású E95-ös Sopron autóbusz állomáson. A típus a KAV legsokoldalúbban használt típusa.
 
A távolsági vonalakra 1990-92-ig évente egy-egy Ikarus 365-ös autóbuszt vásárolt a cég. Ezen járművekről sajnos nem sok információval rendelkezem, csupán a gyártási éveket, beszerzési éveket, a selejtezési éveket, valamint a selejtezés kori telephelyüket ismerem. Ezek pedig a következőek:
 
AFC-199, 1990-es gyártás és beszerzés, 2005-ben selejtezte a Volán. Jelenleg FKB-616 néven rohangál valahol.
BAR-212, 1988-as gyártás, 1992-es beszerzés, 2002-ben került selejtezésre. Jelenleg HLL-620.
JXZ-924 (ex.BAG-158). ’90-es kocsi, ’91-ben került beszerzésre, 2007-ben selejtezték. Jelenleg FKF-545.
Mindhárom jármű utolsó telephelye Győrben volt.
 
Az 1990-es évek első éveiben összesen nyolc Ikarus 396-ost vásárolt a Kisalföld Volán. Ezek nagyrésze eladásra került, valamint az egyik kocsi 2007-ben a beledi telepen leégett. Ma már csak két ’396-osa van a Kisalföldnek.
KAZ-096 (ex. CCR-942) rendszámú, '92-es Ikarus 396-os Győrben. Ez a kocsi még mindig Volántouristos fényezéssel rendelkezik.
 
A ’90-es években a 250-esek és 256-osok leváltására 26 darab Ikarus EAG 395-ös és 27darab, illetve 2003-ban 3 darab „faceliftes” Ikarus EAG E95-ös lett beszerezve.
KCM-501 (ex. FHA-890) rendszámú, 1995-ös Ikarus 395ös Kapuvár autóbusz állomáson.
 
A súlyos balesete után teljesen felújítot EEM-696 rendszámú, 1993-as Ikarus 395ös Győr autóbusz állomáson. Ez a kocsi volt az első rába alvázas 395-ös.
 
Győr helyi járataira 14 darab Rába alvázas E94 is érkezett. A kocsik nem igazán váltak be, sok a gond velük, hatalmas a fogyasztásuk, lomhák, utasterük úgy zörög mintha szét akarnának esni. Utóbbi még talán elnézhető, de a rendkívül magas futásköltségek miatt 2009 februárjában az E94-es állomány körülbelül fele leállításra került.
GSA-483 rendszámú, 1998-as Ikarus E94es Győrben, a Gerence utcában.
 
Az első, 1996-os, szériából származó, EZY-622 rendszámú Ikarus E94-es Győrben a Révai utcai decentrum parkolójában. Az 1996-os beszerzésű kocsik közül már csak ő közlekedik.
 
A helyközi járatokon is utazhatunk E94-esekkel, de ezek már Scania alvázzal és motorral készültek, ráncfelvarrás utániak, valamint alacsonypadlósak. A hét jármű közül a legkisebb a 13,5 méteres KYV-344. A maradék hat jármű, a maguk közel 15 méteres hosszúságával, akár a helyközi üzem zászlóshajóinak is nevezhetőek.
A 2004-es KYV-344 (ex. FKU-451, JNL-273) a Kisalföld Volán egyetlen kéttengelyes faceliftes E94-ese. Azonban ő sem a megszokott 12 méteres hosszúságú, mert 13,5 méteres.
 
A 2005-ös JYJ-091 az első két háromtengelyes E94-es egyike. A helyközi E94-esek kivétel nélkül Győrhöz tartoznak.
 
KSM-091-es rendszámú, 2006-os E94-es Győr autóbusz állomáson. Ez a kocsi kezdetben a Sania Hungária Kft. bemutatóbusza volt, a céghez 2007-ben került.
 
Ha már zászlóshajók, így a vége felé következzenek az igazi zászlóshajók. 1995-ben, két darab Ikarus 398-as lett beszerezve a Volántourist szánára. Ezeket 1997-ben, 2000-ben és 2001-ben egy, 1999-ben további két példány követte. Ezen járművek nagyrésze még máig a Volántourist flottájában vannak, könnyen találkozhatunk velük külföldön is.
ELJ-924 rendszámú, 1995-ös Ikarus 398-as Győrben a Baross hídon. Ez a kocsi már csak a távolsági forgalomban vesz részt.
GXN-904 rendszámú, 1999-es gyártású Ikarus E98-as Sonnleitenben (Ausztria). Ez a kocsi hétvégente általában különjáratozik.

Ugyanezen kocsi a Bécs melletti Laxenburgban.
 
A két legjobb gép pedig a legvégére marad. 1995-ben a Győr-Budapest vonalra szerezte be a Kisalföld Volán az első E99-es emeletesét. 1999-ben őt még egy példány követte, a GWX-081. Utóbbi jármű kezdetben a Volántourist néhány kirándulásának elengedhetetlen tartozéka volt, mára viszont már ő is távolsági vonalakon jár, főleg a fővárosba, valamint néha Pécsre is.

A Kisalföld Volán első E99-ese az 1995-ös FGG-421. Általában a Győr-Budapest vonalon jár.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr641729962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosalia alpina 2014.08.04. 18:22:22

Eszméletlenül jó összeállítás, nagyon tetszik!
süti beállítások módosítása