2008 októberének egyik szombatján volt szerencsém meglátogatni két Felső-ausztriai várost, Steyr-t és Linzet. Az előző cikkben már megismerkedhettetek Steyr tömegközlekedésével, most Linz következik.

Steyr-ből kora délután indultunk Linzbe. Nagyjából egy-másfélórányi utazás után érkeztünk meg a Duna menti városba. Az itteni program is városnézéssel kezdődött, majd egy rövid szabadprogrammal folytatódott.
 
Egy Lohner GT10-es halad át a belvárosi Duna-hídon.
Egy másik GT10-es a Fő téren.
 
Linz Felső-Ausztria tartományi fővárosa, a Duna két partján helyezkedik el. Lakossága kb. 190000 fő, ezáltal Bécs és Graz után Ausztria harmadik legnépesebb városa. 2009-ben, Vilnius-szal együtt, Európa kulturális fővárosa volt.
 
Egy Bombardier Cityrunner a belvárosi Duna-hídon. A háttérben a linz-i várnegyed.
 
A város tömegközlekedésének nagy részéért a Linz Linien GmbH felelős, amely a Linz AG cégcsoporthoz tartozik. A városban 3 villamos vonal, 4 trolibuszvonal, 13 normál, 6 gyorsjárat és 7 ún. városrészi autóbusz vonal van. Utóbbiak lényege az hogy a villamos vonalakra és főbb autóbusz vonalakra hordják rá az utasokat. Ezen vonalak közül néhányat a Postbus üzemeltet.
 
Buszok
 
Linzben a buszok három gyártótól származnak. A szóló buszok között 1996-ban és ’97-ben gyártott Volvo/Steyr SN 12-esek, valamint 1999-2000ben gyártott Volvo 7000-esek találhatóak. A csuklós kocsik között találkozhatunk MAN NG 262 és 272 típusú csuklós autóbuszokkal. Ezek mellé az ezredforduló környékén 7 darab Volvo 7000A érkezett. A Linz Linien legújabb autóbuszai 2007-ben és 2008-ban érkeztek, 20 darab földgázüzemű Mercedes Citaro G képében.
Egy SN 12-es érkezik az Óváros felől. Ez a kocsi a Pöstlingbergbahn-t pótolja. Fényezése is egyedi, a linz-i kocsik fényezése ugyanis fehér alapon narancssárga csíkos (a Citarok fényezésének már szürke alapja van).
 
Trolik
 
A városban 4 trolibusz vonal is található. Ezeken a vonalakon 19 darab Volvo 7000 AT közlekedik.
 
Villamosok.
 
A 016-os Cityrunner a Fő téren.
 
Linzben 1880 július 1.-jén indult meg a lóvasúti közlekedés, 2 km hosszan. A vonalat az 1897-es villamosításig 3 km-re növelték. Ma a városban 3 vonal található. Érdekesség hogy a villamosok mindössze 900 mm-es (!) nyomtávon közlekednek. Ez meglehetősen ritka. A járműpark két típusból áll: 10 tengelyes Lohner GT 10-esekből és hétrészes Bombardier Cityrunnerekből. Utóbbi kocsikat 2002 és 2008 között vásárolták.
Az 56-os GT10-es érkezik a Goethekreuzeug nevű megállóhoz.
Cityrunnerek elölről és hátulról. A felső képen a 018-as, az alsón a 010-es látható.
 
1898-ban indult, 1000 mm-es nyomtávval, a Pöstlingbergbahn nevű fogaskerekű villamos. 2008-ig ez a vonal a Dunától nem messze, a történelmi belvároson kívülről indult és Linz egyik dombjára mászott fel. 2008-ban azonban a vonalat leállították és teljesen átépítették. A nyomtáv 900 mm-re csökkent ezáltal lehetővé téve azt hogy a vonal a Fő térig meghosszabbodjon. Ezen a vonalon három darab háromrészes Cityrunner, illetve a régi kocsik közlekednek.
Az 50-es GT10-es érkezik a Fő térre. A kép baloldalán a Pöstlingbergbahn új, Fő téri végállomásának építése látható.
 
Linz után aztán elindultunk hazafelé. Útközben még megálltunk az Allandi pihenőhelyen, a bécsi elkerülő autópályán, majd kora este a buszunk befutott Győrbe.
 

Az 56-os GT10-es érkezik a linz-i Városházához. Ezzel a képpel búcsúzok a kirándulástól.

Vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr941781872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása