Budapest - BKV-pótlás

2010.01.17. 13:53

2010. január 12.-e óta sztájkol 24 (?) BKV-s szakszervezet. A sztájk azóta is töretlenül folytatódik. A BKV jópár alvállalkozással kötött szerződést a pótlásról, az elégséges szolgáltatásért. Ezen cégek többek közt a T&J, a Volánbusz, a Hatvani-, Nógrád- és Vértes Volán, a Viszló Trans és a VT-Transman. Mindenki annyi és olyan buszt adott, amennyit és amilyet tudott a budapestieknek. Nem volt ritka a c56, a 280as, a 395/E95ös, Localo, de E94-es és több Credo is beszállt a pótlásba.

Ezen felbuzdulva, mikor pénteken végeztem egri teendőmmel, elindultam a fővárosba. Kora este volt már, mire felértem. Első utam az Örs Vezér terére vitt, ahol a 161-est és a 85-öst pótolták, a többi járat egyáltalán nem járt. Pénteken a 161-esen volt egy ex. Kisalföldes 280-as, a JOY-391. Ezen túl csak VT-Transmanos abszolút tömött Localok járták a vonalat. Szokatlan látvány az Örsön az EAG, Localo és a M.A.N. is. Ezek mindegyike megfordult pénteken és szombaton is a téren. A 85-ös vonalat pénteken a Volánbusz és a Hatvani volán látta el autókkal. Elsőként érkezett az EWU-410, majd kis idővel rá az FHJ-887. Mind a két busz teljesen kitömve indult el. Ezeket a dolgokat csak tetézte, mikor megláttam az LHZ-021-et, szintén 85-ösbe. Eközben egy VT-s 263-as is megérkezett, KTX-245 végzett mára. Visszatérve a 85-ös vonalra: GLB-716 is ezen járt. Ezután a Stadionok felé vettem az irányt, hogy haza mehessek a 21,45össel.

A Hatvani volán az EWU-410-et...

...és a GLB-716-ot küldte pótolni.

 Igen szokatlan látvány az Örsön a 263-as.

Szombat reggel a 11,15-össel mentem fel Bp.-re. Leszállás után rögtön kiszúrtam a HAN-768-at, mely egy Color Tours-os SÜ 313. Utána ismét Örs. És láss csodát, láttam egy dolgozó BKV-s 280-ast. Gondolkodtam, hogy át kellene menni Kö-Ki-re a 85-össel. Nem sokkal rá jött is egy Volánbuszos 280-as, ELK-901. Kőbányán éppen a pihenőjét töltötte az FHJ-887, mely még mindig a 85-öst nyúzza. Monorra éppen az egyik hiányzóm, a CJF-750 indult. Nagy meglepetésemre AIJ-352 is megérkezett, szintén 85-ösből. Ez a 280-as volt 2009 november-december tályán a Roxy-busz. JOY-391 péntekkel ellentétben, szombaton Örs - Kö-Ki közt járt. A 200E-ről hallottam a hét folyamán, hogy 250-esek is nyúzzák, de az LGX-170-re nem számítottam. Azért az vicces volt, hogy egy full extrás Tourismo és egy fűtetlen 280-as csinálta a reptér-buszt, majd 40perces követéssel. 136-os vonalat a Nógrád adta ki, Localokkal. Kőbányán szokott járni a JID-095 is, de nem volt olyan szerencsém, hogy találkozzak vele.

CJF-750 végzi menetrend szerinti elővárosi járatát.

ELK-901 a 85-ösön pótolt szombaton egész nap.

Jelenleg Kö-Ki-n egy ideiglenes végállomás van, építkezés miatt.

Többek közt a KTK-402 is a 136-oson járt. Itt sem túl megszokott az alvállalkozós kocsi.

LGX-170 200E-n, JOY-391 és AIJ-352 85-ösön járt.

Pár éve volt a BKV-nak egy olyan mottója, hogy "...Mozgásba hozzuk a várost...". Ez most fokozottan igaz. Mindenki sétál, vagy épp fut a busza után. :)

Vasárnap éjfélkor befejeződött a sztrájk.

A bejegyzés trackback címe:

https://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr891679265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása