A rendszerváltás után, a 90-es évek elején, a Kisalföld Volán, a többi volánhoz hasonlóan, új, korszerű járművekkel kívánta lecserélni az Ikarus 200-asokat. Erre a célra az Ikarus 400as autóbuszcsaládot jelölték ki.

 
Az első 400asok 1994-ben érkeztek a Volánhoz. Ekkor 14 városi kivitelű Ikarus 415.24 és 13 darab helyközi kivitelű 415.26 érkezett. 1996 elején további két helyi Ikarus 415.24C érkezett. Érdekesség hogy a kocsikkal különösebben nem voltak megelégedve, 1995 után a helyközi üzemhez továbbra is 260asokat vásároltak. 2001-ben azonban még érkezett egy 1996-os gyártású Ikarus 415.26D típusjelzésű kocsi a Volánhoz. 435-ös Ikarus nem került a Kisalföld Volánhoz, de a Rába gyár az egyik prototípust egy jó darabig munkásszállításra használta.
 
EVL-421 Sopronban.
EVL-429 Sopronban, 2009 áprilisában. 2009 márciusig Győrben dolgozott.
EVL-422 Győrben. 2008-ban vázcserés felújíttást kapott.
EVL-611 a győri helyközi pályaudvaron.
 
1996-ban forgalomba állt az első győri alacsonypadlós autóbusz, a GAT-377 rendszámú prototípus Ikarus 412-es. Mivel prototípusról van szó ezért sokat betegeskedik, nagyon ritkán van kint forgalomban. 2007-ig üde színfoltja volt a városnak, az egyedi virágokkal díszített fényezésével. A város lakói több becenevet is adtak neki mint például: „virágos busz”, „virágláda”. 2007-2008-as nagyfelújítása során sajnos a virágai elpusztultak. Ráadásul a felújítása sem volt túlságosan sikeres, mivel továbbra is többet van a telepen mint forgalomban.
 
2009 nyarán meglepően sokat dolgozott a GAT. Ha éppen nem a műhelyt támasztja akkor tartalék.
 
2001-ben és 2002-ben további két darab 412-es érkezett Győrbe, ezek teljesen megegyeznek az ország többi részén rohangáló társaikkal.
IDZ-512 a legfiatalabb 412-ese a cégnek.
 
2000-ben már a forgalmasabb, csuklós autóbuszokkal üzemeltetett vonalakon is megjelent néhány alacsonypadlós jármű. Pontosabban három darab, eredetileg Drezdába szánt Ikarus 417-es. Mivel német igények szerint épültek, csak három ajtajuk van, valamint az utastérben elég sok német felirat található. Sajnos azonban a futtatásuk elég költséges,emiatt az elmúlt nyáron levoltak állítva.
HFZ-995 Győrben, 2007 nyarán.
 
Ugyanezen kocsi utastere.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr351688337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása