Mátra Volán - Gyöngyös

2010.01.11. 22:11

1961-1990-ig a 34. számú AKÖV látta el egész Heves megyét tömegközlekedéssel. 1962-től a cég székhelye Egerben volt, de üzemegységekre bontva működött. 1984-ben megkapta a Mátra volán nevet, még mindig egri központtal, megyei vállalatként. 1990-től az egri és a hatvani telephely kiválásával létrejött a gyöngyösi központú új válallat, Mátra Volán Rt. néven.

2006. év elején országosan az összes volán Zártkörű Részvénytársaság, így a Mátra Volán Rt. is Zrt.-vé alakult. Akkor is és azóta is természetesen a gyöngyösi központú cég végzi a helyi járatot Gyöngyös városában. Jelenleg 5 fővonallal és egy betétjárattal zajlik a helyi igények kielégítése. Nagy általánosságban Ikarus 263, illetve 415ösök fordulnak elő a helyijáratokon.

Néhány helyközi járaton fel lehet lelni a BPB-025,'027,028' rendszámú utolsó 280-asokat. Ezen kívül még 263-asokkal, 415-ösökkel, Credo EC 11,12-esekkel, c56-osokkal és M.A.N.-ekkel szállítja a Mátra Volán az utazóközönséget. Ha ez még nem lenne elég, Rába, Setra és Volvo-Alfa Regio is közlekedik a helyközi flottában. Több vonal is ki van adva alvállalkozásba a Kékesbusz KFT.-nek, mely ezeken Mercedes Intouro-kat közlekedtet. Többek közt a Gyöngyös-Szeged-Gyöngyös, a Gyöngyös-Nyíregyháza-Gyöngyös, a Gyöngyös-Debrecen-Gyöngyös és a Gyöngyös-Kecskemét-Gyöngyös van a Kékesbusz alválakozásában. A Color Tours KFT. a Gyöngyös-Szolnok-Gyöngyös és a Gyögyös-Gyula-Gyöngyös járatokon kívül kisebb-nagyobb Gyöngyös környéki járatot üzemeltet. Az anyacég által végzett távolsági közlekedés buszailag igen változatos(a vállalat méreteihez képest). A normálpadlós busztól kezdve az emeltpadlóson át egészen az emeletesig minden megtalálható. Ezek többnyire az Ikarus, illetve Credo termékei, de van egy Mercedes Tourismo is.

 BPB-025 Gyöngyössolymoson. Szívómotoros, trilexes, ráncajtós. Igazi kincs. :)

 Egerben. Különjáratként. 

 A Mátra Volán gyöngyszeme. Ha járatban van, akkor Gyöngyös-Budapest, vagy Heves-Budapestet csinálja.

Egyetlen EC 11-es a flottába.

3 darab B12B alvázas Volvo-Alfa Regio van az állományban.

Több 395-öst is selejtezett már különböző okokból kifolyólag.

 A GMP-s 415ösökön kicsi a nyitható ablakfelület.

Helyi, illetve helyközi üzemre is kiválóan alkalmasak ezek az autóbuszok, ezt ki is használja a társaság.

 Néha Egerben is látni Rábát a Mátrától.

 A HFF és HOG széria lengőajtóval szerelt.

 Hat darab SL 283-as M.A.N. járja Gyöngyös és Heves térségét.

2002-es évjáratú, RHD-s Tourismo. Ez is egyedüli autó.

LGA-637 a kecskeméti vonalon a törzskocsi.

 Először Credo IC 12-es 2007-ben érkezett, következő adag már 2009-ben.

 

A fenn említett Color Tours tulajdonában vannak az egész ország által "nagy becsben tartott" King Long-ok is.

Egri, jászsági és a gyöngyösi vonalcsoportokra kerültek túrista King Long-ok....

 ...viszont Vácra már az elővárosi kivitelből is juttott.

A bejegyzés trackback címe:

https://agria-arrabona.blog.hu/api/trackback/id/tr131665033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása