Agria Volán és az Ikarus 200-as széria
2010.01.06. 20:37
A '80-as évek első felében, mikor megalakult a Mátra Volán, még nem sokan gondolták volna, hogy ~10 év múlva már csak Gyöngyös és térségére terjed majd ki ez a cég. Eger és Hatvan térségét az Agria, illetve a Hatvani Volán látja el a '90-es évek közepétől tömegközlekedéssel.
Ekkor még az Ikarus a 200-as széria utolsó darabjait pumpálta a picra. Ezek az autóbuszok -főleg az ország nyugati részén- egyre inkább kiveszőbe vannak, de még mindig nagyon meghatározóak a helyi és helyközi közlekedésben. Mivel a 200-as típuscsaládra a '70-es évek közepétől egészen a '90es évek közepéig igényt tartottak, ezért rengeteg készült belőlük. Több az NDK-ból jött vissza, több pedig orosz exportra készült, de itthon maradt autó gurul ma is kicsiny hazánk területén.
GTZ-873,'874 is orosz exportra készültek, de végül az Agria Volánnál kötöttek ki. Mind a 2 kocsinál "befalazták" a 3. ajtót, mivel helyköziben közlekednek.
Az Agria Volán is több ilyen autóbuszt vásárolt 1993,'94,'95-ben. Az ex. NKD-s és az orosz exportból itthonmaradt buszokról nem nagyon fogok tudni (1-2 kivétellel) eredeti homlok-, illetve hátfalas képeket prezentálni, mivel a volán 2000-től elkezdte classicosítani az autóbuszait. Mára már sikerült négy helyi 260-asból hármat, az összes helyi 280-ast, illetve tizennégy helyközi 280-asból tizenkettőt "ráncfelvarrni". Néhány kocsit a Vasi Volán újított fel, ezeken vörös a kapaszkodó. Szerintem igényesebbek is lettek, mint az itthon készült példányok. A legutolsó classicosítást az itthoniak végezték az AVE-992-n, ami 2008. júniusában került forgalomba.
Ezt az egyetlen 260-ast újította fel a Vasi Volán.
Az utolsó eredeti homlok- és hátfalas 280-as helyiben. (seljtezték 2009 tavaszán)
Az utolsó prága váltós autóbusz, ami egyébként az utolsó eredeti homlok- és hátfallal rendelkező jármű is egyben.
Ezt az autóbuszt classicosította utoljára a volán.
Egy Egerben felújított 260-as.
Ma már sem eredeti homlokfalas, sem pedig ráncajtós 280ast nem lehet találni Egerben. A ráncajtósok kora sajnos leáldozott. Ami volt, az a felújítás során bolygó ajtót kapott, vagy kiselejtezték. Az utolsó két ráncajtós 280as a helyi üzem tagja volt, DZC-236,'267. Ráncajtóval rendelkező 260-as sincs már a cégnél. Az utolsó 266-osok is 2009. januárjáig közlekedtek a cégnél. Ezek rendszáma BRF-856,'859,'868 és GEZ-029 volt.
Az összes 260.43-ast kivonta az agria a forgalomból.
Utolsó 266-osok egyike. Sajnos 2009. január óta már nem közlekednek.
Az Agria 250-esei vagy légbefúvóval, vagy légkondícionáló berendezéssel szereltek.
Ugyan nem túl sok, de még a mai napig közlekedik a hevesi utakon Agriás 256-os.
19darab 256.44-est számol az egri volán az állományában.
DUD-780,'781 pedig 256.42 típusú Ikarus.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Anoly Benny (törölt) 2010.01.07. 21:46:18
- egy helyesírási szótár vagy ellenőrző szoftver beszerzését
- egy nyelvtan könyv kézbe vételét
- egy fotós tankönyv átböngészését
- egy kis kutatást, mielőtt bődületes baromságokat osztassz meg.
AUTODEL a blog... szerintem.